В края на 2010 година общият брой на клиентите на Глобул е приблизително 3,9 милиона, което е с малко повече от същия период на 2009 г., съобщи днес операторът. Глобул продължава да отчита висок ръст в броя на абонатите на своята фиксирана услуга, които към края на м.г. са станали над 140 000. Потреблението на услугите за мобилен достъп до интернет също бележи сериозен ръст, като броят на абонатите, ползващи тези услуги, се е увеличил с над 50% през 2010 г., в сравнение с предишната година.
През последното тримесечие на 2010 г. общият брой на клиентите на абонаментните програми на Глобул се е увеличил с над 7%, в сравнение със същия период на предишната година, достигайки 2,3 милиона или 58,3% от общия брой на клиентите на компанията.
Продължава тенденцията клиенти на предплатените услуги на Глобул да преминават на договор, привлечени от атрактивни търговски предложения, макар и с по-бавни темпове от наблюдаваното в началото на 2010 г. В резултат от тези процеси, броят на потребителите на предплатени услуги от Глобул продължава да намалява.
Глобул и Германос продължават да съкращават оперативните си разходи, като намалението за последното тримесечие на 2010 г. е 6,6%, в сравнение със същия период на 2009 г., най-вече в резултат от оптимизацията на разходите, свързани с продажби и дистрибуция, изграждане на мрежата, реклама и администрация.
Печалбата на Глобул преди данъци, лихви и амортизации за последното тримесечие на 2010 г. се е увеличила с 3,6%, в сравнение със същия период на миналата година, а необложената печалба като процент от общите приходи на компанията бележи ръст от 2,5%, сочи финансовият отчет на оператора.
В резултат, печалбата на Глобул преди данъци, лихви и амортизации за цялата година отбеляза понижение от 5,6% на годишна база, а необложената печалба като процент от общите приходи на компанията се е увеличила с 1,2 процентни пункта до 40,7%.
Приходите от услуги на Глобул за последното тримесечие на 2010 г. намаляха с 8%, най-вече поради намаляване на таксите за свързаност, поради сложната макроикономическа обстановка и засилената конкуренция в бизнес сегмента, уточни операторът.
Средното месечно потребление на клиентите на Глобул продължи да се увеличава и през последното тримесечие на 2010 г. достигна 149 минути или със 17% повече от същия период на предишната година. Същевременно, средният приход от един потребител за същия период достигна 16,40 лв. или с 4,2% по-малко от последните три месеца на 2009 г.