Водещ анализатор от JP Morgan атакува пазара на таблети с твърдението, че това е потенциален балон, който може скоро да се спука. Изявлението на Марк Московиц контрастира рязко с мненията на повечето други анализатори, които прогнозират бурен и безкраен ръст в продажбите на таблети, пише блогът на barrons.com.
Според Московиц обаче расте рискът още през тази година балонът „таблети" да се спука. Анализаторът предполага, че този риск ще се увеличи с излизане на пазара на iPad 2. Подобрените технически характеристики и форм-фактор на iPad 2 ще затруднят конкурентните продукти от първо поколение, което означава, че продажбите им няма да достигнат планираните нива.
Московиц се съмнява, че първото поколение таблети, пуснати от конкурентите на Apple, ще могат да привлекат очаквания от доставчиците брой купувачи. Apple и другите производители планират да пуснат 81 милиона таблети за една година. Според Масковиц обаче, по-реалистично е обемът да не надвиши 65 милиона броя, поради недостиг на компоненти и други фактори.
Проблемът е в това, че всички доставчици, вкл. Apple, не могат да продадат повече от 48 милиона таблета за една година, като Купертино ще има 60% дял от този обем. Разликата между пуснатите и продадените устройства ще е 17 милиона таблета, или 36% – така балонът, раздуван в последните няколко тримесечия, ще се спука.
Ще пострадат не само доставчиците на готови устройства, но и всички по веригата. Най-голям е рискът за производителите на дисплеи и процесори, а най-малък – за доставчиците на флаш памет, сочи анализът на Московиц.
Като цяло, не се очаква таблетите да окажат значително влияние върху оборота на полупроводниковата индустрия. Обем от 48 милиона таблета е малък спрямо целия пазар на персонални компютри, оценяван през 2011 година на 375 милиона броя, и този на телефони, възлизащ на 1,5 милиарда броя.
Гледайте си кефа и оставете пазарите да си се развиват както си щат…