Служител на непълно работно време в магазин на Apple се бори за по-добри възнаграждения и бонуси и се опитва да покаже някои несправедливи практики в шоурумите на компанията чрез създаване на обединение от рода на добре познатите у нас профсъюзи.
„Основните проблеми са заплащането и бонусите”, обяснява пред IT Pro Кори Мол, който работи в магазин в Сан Франциско и смята да накара и други работници да се присъединят към неговата кауза.
Докато подобни обединения са силни в индустрии като автомобилната, то те са много непопулярни в компании от Силициевата долина, които се гордеят с гъвкавостта си при назначаване и уволняване на персонал.
Кампанията на Мол също е необичайна, защото приписва на Apple репутация на нелоялност към служителите. Apple има повече от 30 000 работници в своите 325 магазини по целия свят.
Мол, който е работи в Apple от 5 години, казва, че печели по $14 на час. Минималната надница за 2011 в Сан Франциско, който е един от най-скъпите градове, е $9,92 на час.
30-годишният служител общува с други работници от магазините на компанията предимно през Twitter, Facebook и сайта "Apple Retail Workers Union", който той създаде през май, без да разкрива името си. Засега обаче Мол получава малка публична подкрепа.
Представител на Apple потвърди, че Мол е служител на фирмата, но отказа да коментира създаденото обединение.
Уебсайтът на обединението казва: „В Apple нашият най-важен ресурс са хората, дойде и нашето време”.
Според статистика на американското бюро по труда, членовете на различни общности като процент от американските работници са намалели от 20,1% през 1983-а до 11,9% през миналата година.
Мол казва, че движението е в своя зародиш. „Все още няма нужда от действия. В момента се надявам да накарам хората да започнат да говорят за това”, допълва той.