Пазарът на таблет компютри в региона EMEA (Европа, Близък изток и Африка) изпреварва прогнозите. През второто тримесечие на годината ще бъдат продадени 4,4 млн. броя таблети, при прогнозиран по-рано обем от 3,7 млн., обяви IDC.
Ръстът спрямо първото тримесечие възлиза на 82%, а спрямо второто тримесечие на миналата година е 394%, по данни на анализаторската компания.
Лидер на пазара за таблети в EMEA е Apple. Компанията държи стабилни позиции през второто тримесечие, благодарение на продажбите на iPad 2. В периода април-юни Apple е продала 2,91 милиона таблета в EMEA региона, което й отрежда дял от 66,6%.
Засилва се същевременно присъствието на таблети с операционна система Android Honeycomb. Продажбите на Android устройства обаче са по-слаби от прогнозираните обеми, достигайки 1,4 млн. броя. Лидер в сегмента е Samsung.
Корейската компания е и вторият по големина доставчик на таблети в EMEA със 7% дял, осигурен от 308 хил. продадени таблета. Трето място държи Acer с продажби в размер на 268 хил. броя, които отреждат 6,1% дял на водещия производител на компютри.
Asus навлиза по-предпазливо на таблет пазара, но нейният Eee Pad Transformer стана едно от най-популярните Android устройства. През второто тримесечие компанията е продала 145 хил. таблета, заемайки 3,3% от пазара и четвърто място.
В челната петица влиза компанията Archos, която е продала 103 хил. таблета през второто тримесечие и държи 2,3% дял от пазара в EMEA.
Прогнозите за пазара на таблети през следващата година са оптимистични. IDC очаква продажбите в EMEA да достигнат 33 милиона броя, което е с 53% повече спрямо настоящата година.
Apple ще запази лидерската си позиция, благодарение на iPad 3. Таблетите с Android ще увеличат пазарния си дял до 34%, сочи прогнозата. По-слабо популярни платформи като BlackBerry Tablet OS също ще засилват своята конкурентоспособност.