През 2011 година на българския пазар са вложени около 20 милиона евро в дигитални рекламни кампании, стана ясно на започналия днес форум Webit в Интер Експо Център – София. Очаква се тези инвестиции да достигнат 30 милиона евро до края на годината, заяви Пламен Русев, председател на борда на е-Академия.
Пламен Русев, председател на борда на е-Академия, очаква пазарът на дигитална реклама у нас да достигне 30 млн. евро през 2011 г. |
Въпреки ръста, рекламодателите в България все още заделят малък процент от бюджетите си за дигитални кампании – едва 7% на фона на характерните 10-15% за останалите страни в Централна и Източна Европа.
"Размерът на българския пазар е все още сравнително малък на фона на общата дигитална карта в Европа, но това не попречи Webit да доведе за поредна година в София едни от най-актуалните и компетентни световни имена в бранша и да ги срещне с професионалисти от България и още 45 страни", добави Русев.
Над 5 000 посетители от над 45 държави присъстват на Webit 2011. Форумът среща топ професионалисти от световната дигитална индустрия и позиционира България като притегателен център на специалистите в областта.
"Сърцето" на Webit отново бе Главната маркетинг сцена, която предложи теми като управление на новото дигитално пространство, анализ на интернет и онлайн рекламния пазар в Централна и Източна Европа, еволюцията на е-маркетинга и други.
Лекции изнесоха Рик Кели, директор продажби във Facebook, Марвин Лиао, търговски директор за EMEA в Yahoo, Марк Бресел, вицепрезидент глобален маркетинг в Microsoft Advertising, Сергей Петренко, изпълнителен директор на Yandex Украйна и др. Webit продължава и утре, 27 октомври.
Adblock Plus + Ghostery FTW!