Въпросът за бизнес модела на социалните мрежи става все по-актуален предвид излизането на борсата на най-популярната от тях – Facebook. Анализаторите определиха IPO-то на Facebook като най-голямото за интернет компания. Какво дава основание на инвеститорите да купуват скъпи акции на един чисто виртуален проект при огромен риск?
Според информацията, подадена от Facebook в Комисията по борси и ценни книжа (SEC), проектът на Марк Зукърбърг изкарва по 4,5 долара годишно от един потребител. От големите интернет компании по-малко от Facebook заработват само сайтовете на Twiiter и Microsoft, показва скорошно проучване на CNN Money, което стъпва на данни от последното тримесечие на миналата година. Най-големи пък са приходите на Google.
ооо, не съм съгласен! маркетингът става все по-изобретателен. няма начин маститите компании с големите пари да не измислят все по-гениални начини за облъчване на аудиторията. Още се лутат по социалките, но ще му намерят цаката на потребителя. Сега е много модерно във FB. Нищо чудно, че така добре се продаде публично.
За всичко си има софтуер и начини потребителите да отстранят рекламата независимо каква е.