До този момент възможността за ползване на SaaS версията се разглеждаше като удачно решение за по-малките фирми. Така е, защото те най-често нямат достатъчно средства за закупуване на необходимия хардуер, а наличните администратори не всякога са добре подготвени за боравене с бизнес-софтуер, какъвто е една CRM система. Освен това те често пъти са претрупани с друга работа и се нуждаят от доста време, докато дойде моментът да се занимаят със CRM-а.
"Вече не само малките фирми искат да работят в облака", сподели Иван Аржентински. Според него, големите фирми все по-често предпочитат този подход. "Те решават, че поддръжката, ъпгрейдите, както и необходимото внимание към системата – следенето дали всичко работи добре и дали е наред – са им в повече. Затова решават да се пренесат в облака".
Иван Аржентински, управител на Алое Ко, заяви, че все повече големи компании се насочват към решения "в облака" |
Наскоро фирма-потребител на Enterprise One с над 150 души персонал е поискала да ползва системата “в облака”. Вече около половината от потребителите предпочитат онлайн-варианта, казва управителят на Алое Ко. По думите му, година по-рано такъв интерес са имали около четвърт от потребителите, а още една година по-рано – едва около 10%.
Интеграцията с други софтуерни и хардуерни системи в един офис е ключова причина потребителските организации да се интересуват точно от Enterprie One, когато търсят решение за CRM. Именно интеграцията е един от четирите основни "стълба", на които се базира разработването на Enterprise One – както досега, така и занапред.
Интеграция
Е1 се интегрира с телефонната централа в офиса, с наличните приложения, с електронната поща, системите за фактуриране и дори счетоводството. Защо е нужно всичко това?
Важно е CRM системата да е свързана с реалността във фирмата: когато се обажда на клиент, например, служителят трябва да може да провери данните за този клиент, предишните комуникации с него, правените от потребителя поръчки, изпълнението им, постъпилите оплаквания и допълнителни данни, сервизно обслужване, проведени разговори, изпратени оферти, фактури и дори данни за покриването им. Нужно е да има дори информация от системтие за бизнес-анализ.
При E1 интеграцията не се реализира като отделен проект, а е част от въвеждането на самата система, защото тя е проектирана да работи във връзка с наличните телефонни ценрали, ERP, офис-приложения и др.
Комуникация
Е1 прави така, че през нея минава всичката комуникация с клиентите, доставчиците и партньорите на една фирма: изпратени и получени писма, оферти и фактури се отразяват вътре, записват се данни за направените и получените обаждаания, вписват се поръчки. Цялата комуникация с всеки клиент минава през Е1. VoIP комуникациите и call-center разговорите, електронната поща, дори смартфоните – се интегрират със CRM системата.
Интересна функция е централният календар, който интегрира възложените задачи. Мениджърът може да разпределя задачи между служителите лесно, като дори може да прехвърли една задача от един на друг служител чрез просто "завлачване" на записа с мишката – системата отразява при служителя, че има нова задача. Настолният му компютър алармира за това, таблетът му съобащава за задачата, дори смартфонът анонсира новото възложение.
Мобилност
Оптимизацията на даден софтуер за работа чрез докосване (чрез сензорни екрани) е предизвикателство за всеки софтуерен разработчик. Техническата възможност за приемане на команди през екрана не е проблем – проблемът е, че в движение и разполагайки само с пръстите си, човек не може да бъде много прецизен, да чете дребен шрифт или да клика с десния бутон на мишката.
"Нашата концепция е да предоставим цялата функциоалност на системата по мобилен начин. Същото, което потребителят ползва в офиса, трябва да е достъпно и възможно и на таблета", казва Арженнтински. Системата е оптимизирана за работа с докосване: въведен е режим за работа с “неточно устройство за докосване” – човешки пръсти – и за "точно устройство" – мишка. Въведена е функционална лента, която играе ролята на десния бутон на мишката. Самият режим на работа предполага преобладаващата дейност – единият е по-скоро за въвеждане на данни, другият – предимно за "консумиране" на информацията.
В облака
Онлайн-версията на Enterprise One е достъпна отдавна и предлага пълната функционалност на софтуера във вид на услуга. Това спестява закупуването на хардуерни системи, лицензи за операционни системи и ред други разходи. Спестява и нуждата от администране на място.
По наблюдения на Алое Ко, един нововъзникнал проблем при "офлайн" версията на коя да е CRM система може да отнеме до седмица, за да бъде оправен от местния администратор. При онлайн системата поддръжката е изцяло в ръцете на специалистите, разработили платформата, и оправянето на същия проблем коства 15 минути до половин час. Ключово предимство е това, че фирмата може да се съсредоточи върху същността на бизнеса си.