Спамът “задуши” полезната е-поща

Въпреки нарастващия брой на антивирусни, антишпионски и други подобни програми, интернет потребителите искат допълнителни инструменти, най-вече за борба със спама. Това показва проучване, направено от  ESPC (E-Mail Sender and Provider Coalition), в съюз с компанията Ipsos. Получените данни могат да докарат много главоболия на маркетинг специалистите, които правят легитимни рекламни спам кампании.
Над 80% от запитаните 2200 онлайн потребители са казали, че правят доклади за спам и че използват опциите за неподписан имейл. Но около 90% от тях искат още инструменти за неподписани съобщения в своите имейл приложения. Близо 80% се нуждаят от бутон „report fraud” сред инструментите за борба със спама, за да могат да маркират подозрителните съобщения като такива.
Докладът предоставя важна информация както за изпращачите, така и за получателите на имейли. Днешният потребител е образован относно имейла и е готов да използва доброволно възможните функции, за да управлява своя имейл и да предоставя обратна връзка за това как се справя с нежелани съобщения, споделят от ESPC. Индустрията, като цяло, трябва да се вслуша в нуждите на потребителя, за да може нейните имейли да бъдат гледани с вяра и да бъдат приемани, препоърчват анализаторите.
Проучването разкрива нуждата от нова практика за рекламите чрез имейл, още повече, че IronPort докладва за увеличение на спама с над 100% спрямо 2005 година. Сегашният обем на спама се оценява на 63 милиарда съобщения ежедневно в световен мащаб.
Докладът на ESPC съветва изпращачите да се уверят, че получателите разпознават имейлите им, като попълват с информация и „From”, и “Subject” редовете на имейлите. От проучването става ясно и, че 53% от запитаните биха били по-склонни да отворят и прочетат имейл, ако компанията, която го е изпратила, е сложила и сертифицирана иконка в имейла.
Огромният обем на спам прави получателите скептично настроени към всякакви съобщения, които получават по електронната си поща, посочват от организацията за антиспам проучвания Internet Research Task Force. Спамът не е отровил напълно имейла, но фирмите, които рекламират чрез имейл, ще трябва да се постараят повече, за да убедят получателите, че това е желаният мейл.

Коментар