Microsoft показа нов тип мобилен браузър

Microsoft демонстрира технология за мобилен браузър, която се опитва да направи уеб страниците да изглеждат все едно са на десктоп. На конференция за нови технологии в Сан Диего компанията показа своята разработка Deepfish – ограничено издание на браузъра, което може да се ползва от малък брой бета потребители, и то само поканени.
Браузърът притежава функцията zoom in/out, което го различава от досегашните програми, използвани в телефоните. Вместо да предлага преформатирана версия на уеб страницата, Deepfish улавя и доставя пълния план на страницата така, както е бил конструиран. Потребителят може да се движи по страницата и да увеличава или смалява части от нея. Браузърът не поддържа уеб сайтове с Ajax, анимация, Javascript, cookies и ActiveX контроли.
Уеб сайтовете често са пренаписвани за телефони, което води до скучни страници, на които им липсва оригиналният дизайн. А и по принцип разработчиците и дизайнерите не доставят съвместими с телефон версии на уеб страниците, освен ако това не е тясно свързано с бизнес нуждите. За да направят съдържанието подходящо за телефон, създателите на настоящите браузъри преформатират страниците, така че да се поберат на малкия екран на телефона, което често ги прави трудни за четене.
Засега Deepfish е прототипна технология, а от Microsoft не казват кога ще пуснат новия браузър на пазара. Безжичните доставчици на услуги биха приели радушно всяка технология, която ще увеличи употребата на телефоните за интернет.
Средният приход от един потребител за гласови услуги през 2006 година падна с 5% за 13-те глобални доставчици, показва проучване на iSuppli. Заедно, доставчиците имат над един милиард абонати. iSuppli предвижда, че средният приход ще продължи да намалява през тази и следващите години.
Предвиждайки същата тенденция, доставчиците се насочват към музика, видео, игри и други информационни услуги, за да се опитат да компенсират загубите. Приходите от допълнителното мултимедийно съдържание като аудио, видео и игри се увеличиха с 22% в световен мащаб през изминалата година, за да достигнат до $16.4 милиарда, посочват от iSuppli.

Коментар