Google обяви днес официално старта на StreetView в България. Страната ни е 48-та в света, в която е достъпна популярната услуга на интернет гиганта.
Градовете, планините, морският бряг и редица други обекти са достъпни за разглеждане по цял свят, с възможност за 360-градусова панорама. Услугата е напълно безплатна и може да се ползва от персонални компютри и мобилни устройства, вкл. смартфони и таблети.
Българският бизнес – не само хотели и ресторанти, но и компании от всякакви други сфери – може да промотира услугите си чрез StreetView, подчертаха представителите на Google.
Предприемачите могат да се възползват от технологията чрез безплатно вграждане на Google Maps директно в техните уеб сайтове и по този начин да популяризират бизнеса си – хотели, ресторанти и др.
Рекламният пейзаж се променя, появяват се нови бизнес модели и същевременно нараства делът на мобилните устройства. StreetView дава шанс на страната ни да се промотира ефективно, допълниха от Google.
Street View съдържа само изображения, които са видими от обществените пътища, и се отличава с технология, която замъглява както лицата на хората, така и регистрационните номера на колите. Чрез натискане на бутона “Съобщи за проблем” всеки потребител може да докладва кадри за отстраняване, които намира за неуместни.
Google проведе множество консултации заедно с широк кръг от заинтересовани обществени групи при разработването на функцията и мерките за неприкосновеност на личния живот.
Практическата работа по пускане на StreetView, т.е. заснемането на обектите в България, започна преди девет месеца. Свършена е много работа и преди това, а сега предстоят допълнителни неща, посочи представителят на Google, сравнявайки пускането на услугата с раждането на едно бебе.
Street View за България е нещо много хубаво. Но! Снимките са направени в неподходящ за нашата страна сезон – късна зима и ранна пролет. Никъде няма едно зелено листо. Нито летните, нито зимните ни курорти са “в сезон”и затова изглеждат ужасно. За туристическа Българи това е много лоша реклама. Нашите официални органи, които са съгласували това заснимане от Гугъл, не са били достатъчно предвидливи, за да договорят други срокове на снимките. В резултат вместо реклама, се е получила антиреклама за България. Хубаво би било ползвателите на Google Earth, както и всички, които имат отношение към туристическата индустрия на България, а и всички на които не им безразлично как нашата страна ще изглежда пред света, да се обединят и настояват пред съответните държавни български органи (може би, м-вото на … и туризма), за повторно заснимане от страна на Гугъл, пък макар и за наша сметка. Няколко милиона, или колкото там са, не са много за най-глобалната реклама за България.