Китайският компютърен производител Lenovo планира да разшири присъствието си на пазара на компютри за обикновените потребители и малкия бизнес. Компанията готви да пусне в световен мащаб РС-та, с които да увеличи продажбите си на компютри за лично ползване и за малките фирми, съобщиха западни медии.
Това действие на компанията, наследник на бизнеса с персонални компютри на IBM, е продиктувано от стремежа й да се обособи като основен играч и на глобалния пазар, а не само в Китай. Макар и да е на трето място сред компютърните производители, Lenovo явно има по-високи амбиции.
Компанията се насочва и към обикновения потребител и дребния бизнес, а не само към корпоративни клиенти. Моделът на продажби, който Lenovo ще използва в световен мащаб, е преминал успешно тестовете на пазарите в Германия и Индия.
От компанията казват, че за последното тримесечие на 2006 година печалбата й се е увеличила с 23% до 57.7$ милиона от продажби на стойност 4$ милиарда. 17% от този ръст обаче се дължи на китайския пазар. А световният дял на компанията от пазара за компютри е нараснал до 7.4%.