Прогнозират 6% пазарен дял за iPhone

iPhone на Apple е един от най-обсъжданите продукти, които предстои да бъдат пуснати на пазара през тази година. Но според пазарно проучване на фирмата Markitecture, мнозинството от тези, които знаят за iPhone, нямат намерение да си го купят, писа dailytech.com.
Изводите на анализаторите се базират на представителна извадка от потребители на собствени клетъчни телефони и които си плащат сами сметките за тях. 77% от участниците в анкетата са били поне малко запознати с iPhone, а 41% са имали добро мнение за този продукт, дължащо се на всичко, което са видели или чули за него.
Интересно е, че осведомеността за iPhone влияе положително на мнението за продукта – 83% от запознатите с iPhone имат отлично или много добро впечатление от устройството.
Въпреки, че като цяло настроението към iPhone е доста положително, само 6% от запознатите с продукта са казали, че е вероятно да си го купят през следващата година. Две трети от същата група са казали, че няма никакъв шанс да си купят такова устройство.
За някои индустрии 6% пазарен дял е пълен провал, но не и за мобилните телефони. От Markitecture дават за пример изключително успешния Motorola RAZR, който след своето пускане през 2004 година достигна 6% пазарен дял, което беше и неговата връхна точка.
Като основна причина за незакупуване на iPhone, участниците в проучването са посочили цената от 500-600$. Втората причина не е свързана пряко с продукта. Запитаните са посочили като проблем доставчиците на мобилните услуги и/или договорите.
Шефът на Microsoft Стив Болмър има свои предвиждания за съдбата на новото устройство на Apple. Според него, не съществува никакъв шанс iPhone да вземе значителен пазарен дял. Болмър смята, че цената на устройството неизбежно ще донесе много пари на Apple, но имайки предвид колко мобилни телефона се продават годишно, е по-добре да имаш по-голям пазарен дял.

Коментар