Windows превзе 7,5% от пазара на таблети

Windows устройствата вече имат измерим дял от пазара на таблети

Windows устройствата вече имат измерим дял от пазара на таблети

Епълската платформа iOS остава лидер на пазара за брандирани таблети, но делът й е намалял през първото тримесечие до 48,2%, спрямо 63,1% година по-рано, сочи проучване на Strategy Analytics.

С бързи темпове към iOS се приближава гугълската платформа Android, която е инсталирана на 43,4% от таблетите, доставени в периода януари-март, докато през първото тримесечие на миналата година имаше дял от 34,2%.

Прогрес бележат и Windows моделите. Операционната система на Microsoft вече достига 7,5% дял, докато година по-рано дори не беше представена в проучването.

Проблеми за Microsoft в момента са тесният канал за дистрибуция, липсата на добри приложения и объркването с операционните системи Windows, отбелязват анализаторите.

В периода януари-март са продадени 17,6 милиона брандирани Android таблети и 19,5 млн. iPad устройства, в сравнение с 6,4 млн. и 11,8 млн. година по-рано.

Като цяло, през първото тримесечие на годината са продадени 40,6 млн. таблета. Ако се отчетат небрандираните устройства, пускани по поръчка на оператори и други компании, Android може да се счита за лидер с 52% дял, твърди Strategy Analytics.

Коментар