Търсейки начин да отвърне на удара на iPhone на Apple, финландският гигант Nokia планира да пусне своите добре приемани по света бизнес ориентирани смартфони от "E" серията и на северноамериканския пазар. Показаните през февруари на конференцията 3GSM в Барселона три нови модела – E61i, E65 и E90 – ще бъдат достъпни в САЩ и чрез допълнителни канали за продажба, а не само чрез традиционните безжични доставчици.
Nokia вече има 140 регистрирани продавачи, упълномощени да препродават нейните устройства на бизнес клиенти, според informationweek.com. Докато iPhone е позициониран във високия клас потребителски устройства, новите телефони на Nokia са насочени към бизнес средите.
Лъскавият E61i е с традиционен дизайн и е предназначен за високоскоростен мобилен имейл. Този модел, както и плъзгащият се E65 ще се продават на цени около $530 без субсидии от доставчиците. E90 Communicator, който всъщност представлява ултра мобилен PC с по-голям екран и клавиатура, ще струва над $1000.
И трите устройства поддържат два режима на работа – GSM и Wi-Fi. Именно тази функция на хендсетите на Nokia изигра ролята на бариера за приемането им от американските безжични доставчици. Когато те отказа на компанията да поддържат оригиналния двоен режим на E61, Nokia пусна друг вариант на своя хендсет, наречен E62, със спряна Wi-Fi връзка. Nokia искаше да позиционира E62 като пряк конкурент на BlackBerry на пазара в САЩ, но така и не успя да убеди в неговите предимства. Наскоро AT&T премахна E62 от своята линия устройства.
"E" телефоните на Nokia работят с операционна система Symbian, която доминира на световния пазар за мобилни платформи, но все още не може да си пробие път в САЩ. Сега компанията ще се опита да пожъне успех и на американския пазар с новите си устройства.
По-рано този месец от Nokia заявиха, че приходите й в корпоративния сегмент са се покачили през първото тримесечие на годината в почти всички региони, с изключение на САЩ. Там продажбите на хендести като цяло са паднали с 42.5% за първите три месеца на 2007 година, в сравнение със същия период през 2006.