Китай застига Индия в аутсорсинга, Русия прави висок клас софтуер

Индия остава главният център за аутсорсинг, но среща нарастваща заплаха от конкурента Китай. Това се дължи на изхабяването на страната, лошата инфраструктура и увеличаващото се заплащане, твърди доклад на компанията за проучвания Frost & Sullivan.
Според глобално аутсорсинг изследване, Индия е на първо място, следвана от Китай, Ирландия, Сингапур, Малайзия, Мексико, Чехия, Полша, Филипините и Канада. Проучването е обхванало около 300 международни компании в седем сектора: финансови услуги, технологии, здравеопазване, бързооборотни потребителски стоки, транспорт, енергия, медия и забавление.
Когато участниците в изследването са били запитани кои са трите най-подходящи места за аутсорсинг, Индия е получила резултат от 2.25, Китай – 1.76 и Ирландия – 0.77.
Лидерската позиция на Индия е заплашена от Китай, тъй като най-многолюдната страна може да покрива функции от нисък клас до услуги с висока стойност, а освен това разполага и с голям брой таланти, се казва в проучването. В допълнение към това, Пекин е домакин на олимпийските игри през 2008 година, което прави Китай сериозен претендент за лидер на пазара за аутсорсинг.
Въпреки че Индия произвежда по 3 милиона висшисти всяка година, търсенето на опитни професионалисти в страната надминава предоставянето им, което води до нива на "захабяване" до 40% и повече, най-вече в технологичния сектор.
Малайзия, Сингапур и Дубай се оформят като едни от основните претенденти за аутсорсинг услуги и ще спечелят от консолидиращия се индийски пазар, твърди проучването. Появяват се и нови атрактивни места на пазара за специализирани дейности. Такива примери са Русия, където е подходящо да се разработва софтуер от висок клас, и Дубай – за банкови и финансови услуги.
От Frost & Sullivan предвиждат, че глобалният пазар за аутсорсинг за седемте сектора ще нараства средно с по 15% на година и ще достигне $1,43 трилиона през 2009 година, като за миналата той беше $930 милиарда.
Повече от половината разходи за аутсорсинг през 2006 година са направени за технологии и финансови услуги и ще запазят своите позиции в близките няколко години, наред със здравеопазването и потребителските стоки.

Коментар