София, 24 юли 2013 г. – LG Electronics (LG) обяви днес значителен ръст в приходите си за второто тримесечие на 2013 г. в резултат на успешното представяне на основната част от бизнес дивизиите на компанията. Продажбата на 12.1 милиона смартфон устройства за периода април – юни е най-доброто постижение на LG в този сегмент от момента на нейното създаване.
Oтчетените приходи на компанията през второто тримесечие на 2013 г. са с ръст от 10.1% на годишна база и се равняват на 15.23 трилиона корейски вона (13.58 млрд. щатски долара). Този резултат е отражение на силните продажби в повечето бизнес дивизии на LG за периода. За второто тримесечие компанията отчита оперативна печалба от 479 млрд. корейски вона (426.92 млн. щатски долара) и нетна печалба от 156 млрд. корейски вона (139.04 млн. щатски долара), което е малко по-нисък резултат спрямо този за същия период на изминалата година, но бележи значително подобрение в сравнение с предходното тримесечие.
LG Home Entertainment Company отчита приходи в размер на 5.5 трилиона корейски вона (4.91 млрд. щатски долара), което съставлява ръст от 6.4% спрямо предходното тримесечие и съвсем слаба промяна на годишна база. Оперативната печалба от 107 млрд. корейски вона (95.37 млн. щатски долара) се е увеличила от предходната четвърт на годината, благодарение на добрите продажби на развиващите се пазари и успешните нови продукти, но бележи спад в сравнение със същия период на миналата година. Причини за това са силната конкуренция и намаленото търсене, които се отразяват в спад на средната цена на продажба. Отчитайки намаленото потребление в световен мащаб и засилващата се конкуренция, компанията инвестира в пазара на телевизори от висок клас, като се фокусира върху популяризирането на продукти от сериите Ultra HD TV и OLED TV на развитите пазари.
LG Mobile Communications Company продължава да подобрява позициите си на пазара и през второто тримесечие, отчитайки приходи от 3.12 трилиона корейски вона (2.78 млрд. щатски долара), което е с 34.5% повече от същия период на миналата година. С продажбата на 12.1 милиона смартфона през второто тримесечие компанията поставя нов рекорд в историята на продажбите си до момента. Оперативната печалба се е увеличила на годишна база до 61 млрд. корейски вона (54.37 млн. щатски долара), но бележи спад в сравнение с предходното тримесечие поради намаленото търсене в Корея, ниската средна продажна цена и високите нива на инвестиции в маркетинг активности от страна на компанията. Спадът на продажната цена се дължи на повишената конкуренция на пазара. Очакванията на компанията към смартфоните от сериите L II и F, насочени към масовия потребител, са да отбележат ръст в продажбите, а към тези от висок клас, като G Pro и LG G2, да допринесат за конкурентноспособността на марката на пазара.
През второто тримесечие LG Home Appliance Company отчита най-високите при-ходи в своята история, които се равняват на 3.19 трилиона корейски вона (2.84 млрд. щатски долара) и са с 10.9% по-високи от тези през същия период на миналата година. Посочените резултати са постигнати най-вече благодарение на увеличените продажби в САЩ и развиващите се пазари като Китай и Латинска Америка. Отчетената оперативна печалба през второто тримесечие в размер на 121 млрд. корейски вона (107.84 млн. щатски долара) е по-висока от тази за предходната четвърт, но бележи спад в сравнение с печалбата от същия период на миналата година, поради по-големия размер на инвестициите в развойна и изследователска дейност. LG ще се фокусира върху развитие на бизнеса с домакински електроуреди, като продължи да предлага на пазара отличими продукти с подобрена енергийна ефективност и на конкурентна цена.
През второто тримесечие LG Air Conditioning and Energy Solutions Company отчита рекордно високи приходи от 1.73 трилиона корейски вона (1.55 млрд. щатски долара), което е ръст от 18.4% в сравнение със същия период на миналата година и с 42.5 % повече от първото тримесечие на 2013 г. Оперативните приходи в раз-мер на 171 млрд. корейски вона (152.41 млн. щатски долара) надвишават тези за 2012 г. и предходната четвърт на 2013 г. Оперативният марж на печалбата се е увеличил до 9.9%, най-вече благодарение на подобрения продуктов микс и бизнес структура.
Бележка за обменните курсове през второто тримесечие на 2013 г.
Неодитираните финансови резултати на LG Electronics за тримесечния период до 30 юни 2013 г. са базирани на Международните финансови и счетоводни стандарти (International Financial Reporting Standards). Стойността в корейски вона се преизчислява в американски долари по осреднения курс за трите месеца от съответния период: 1,112 корейски вона за 1 щатски долар (второ тримесечие на 2013 г.).