Lenovo Group отчете рекорден обем на продажбите от $8,8 милиарда и ръст от 10% през първото тримесечие, приключило на 30 юни, спрямо същия период на миналата година.
Китайският ИТ гигант реализира печалба преди данъци от $215 млн. за периода, което е ръст от 16% на годишна база. Оперативната печалба на Lenovo за първата четвърт на финансовата година възлиза на $174 милиона, бележейки ръст от 23%.
Приоритет на компанията продължава да бъде лидерството й в PC Plus ерата, като паралелно с това развива бизнеса си във всички географски региони, потребителски сегменти и продуктови категории. По данни на Gartner и IDC, за първи път през второто календарно тримесечие на 2013 година Lenovo заема лидерска позиция в света по продажби на персонални компютри и отбелязва най-високия в историята си тримесечен пазарен дял от 16,7%, което е увеличение от 1,7 пункта на годишна база.
Доставките на персонални компютри Lenovo за първото финансово тримесечие възлизат на 12,6 милиона броя. Така за 17-то поредно тримесечие компанията расте по-бързо от пазара, който се свива с 11% на годишна база.
Същевременно, Lenovo става третият най-голям производител на свързани смарт устройства (таблети, смартфони, компютри), с ръст на доставките от 41% на годишна база. През последното тримесечие и за първи път в историята на Lenovo, общите й продажби на смартфони и таблети надвишават продажбите на компютри.
Lenovo е четвъртият най-голям производител на смартфони в света и отчита най-бързия растеж сред първите пет производителя с ръст от 132%. Успехът в смартфон сегмента се вижда и от резултатите в Китай, където Lenovo вече е вторият най-голям производител на смартфони, с внушителен ръст от 121% на годишна база.
Брутната печалба на компанията за първото тримесечие се е увеличила с 14% до $1,2 милиарда, което представлява марж от 13,6%. Оперативната печалба нараства с 11%, което е $202 милиона. Доходността от акция за първото финансово тримесечие е 1,67 цента, а нетните парични резерви към 31 март 2013 г. възлизат на $3,1 милиарда.
„В конкурентния пазар на компютри, Lenovo за първи път стана безспорен лидер и продължава да увеличава печалбата си. Силното ни представяне при компютрите се стимулира от балансирания растеж и системното прилагане на правилната ни стратегия. PC Plus сегментът допълнително засилва пазарните позиции на Lenovo”, коментира резултатите за тримесечието Янг Янкинг, изпълнителен директор на Lenovo.