През юли продажбите на Mac компютри в САЩ застинаха спрямо същия месец на миналата година. За третото тримесечие (юли-септември) анализаторите от NPD Group очакват бизнесът с „макове” да отбележи 5-процентен спад.
Прогнозите сочат спад в продажбите през август и септември, спрямо същите месеци на миналата година и като цяло по-слабо трето тримесечие.
В периода април-юни Apple продаде 3,8 млн. десктопа, което е с 200 000 по-малко, отколкото през второто тримесечие на 2012 г. През третото тримесечие на миналата година продажбите на Mac десктопи възлязоха на 4,9 млн. броя, бележейки ръст от 9% спрямо същия период на 2011 г. Ако прогнозата на NPD се сбъдне, то през Q3 2013 Apple ще продаде около 4,65 млн. компютъра.
NPD Group отбелязва, че спадът в продажбите на настолни компютри е повлиян от смартфоните и таблетите, в полза на които потребителите все по-често преразпределят бюджетите си. Освен това са налице обективни макроикономически фактори, които оказват натиск върху продажбите на компютри.
В началото на годината Apple се сблъска с два проблема – канибализацията на iPad по отношение на Mac и излишъка от MacBook Air на пазара.
След обновяване на линията MacBook Pro през 2012 г. компанията увеличи производството на 13-инчови модели, разчитайки на засилено търсене, но очакванията й не се оправдаха. В резултат на това, през първото полугодие Apple се занимаваше с изчистване на складови излишъци.
Лятото обикновено е редно да се ползва олио или зехтин вместо мас.