Пазарите на LCD и плазмени телевизори забавят своя растеж

Глобалните продажби на LCD телевизори, които нарастват последователно през всяко тримесечие от 2005 насам, се очаква да намалеят през Q1 на следващата година, възвръщайки рекордните си стойности чак през Q3″08, прогнозира iSuppli.

Продажбите на най-популярните телевизори с висока резолюция се очаква да достигнат рекорд от 25.1 милиона бройки през четвъртото тримесечие. През Q1″08 обаче продажбите ще паднат на 19.5 милиона, което ще се дължи най-вече на сезонното забавяне, следващо празничния сезон на покупките.

През второто тримесечие на 2008 продажбите ще нараснат на 21.9 милиона броя, което все още ще бъде по-малко, отколкото през четвъртото тримесечие на 2007. През Q3″08 пък се очаква рекордна тримесечна стойност, прогнозира iSuppli.

Забавяне се наблюдава и при средния ръст на продажбите на LCD телевизори за тримесечие за 2007 и 2008, който се очаква да достигне 11.5%. За сравнение, тримесечният темп между 2005 и 2006 е бил 22.7%.

Въпреки всичко, продажбите и приходите на пазара ще останат внушителни. iSuppli предвижда увеличение с 31.9% на годишния растеж на продажбите на LCD телевизори между 2006 и 2011 година, което означава, че от 41.4 милиона бройки през 2006 пазарът ще нарасне 165.3 милиона броя през 2011. Приходите се очаква да достигнат $116.2 милиарда през 2011, увеличавайки растежа си с по 19.4% на година – от $47.8 милиарда през 2006.

В същото време глобалните продажби на телевизори с плазмени дисплеи, които се конкурират с LCD, реализираха увеличение през третото тримесечие на 2007, достигайки 2.9 милиона бройки – от 2.3 милиона през Q2″07 и 2.5 милиона през Q3″06. По-голямата част от този ръст се дължи на пазарите в Средния Изток, Африка и Китай.

Продажбите на плазмени телвизори също се забавят, макар че се очаква пазарът да продължи да расте, достигайки 19.3 милиона бройки през 2011 година – от 9.3 милиона през 2006. Приходите на този пазар обаче ще паднат на $14 милиарда през 2011 – от $15.9 милиарда през 2006. Спадът се дължи на голямото намаление на цените на плазмените телевизори, направено с цел те да останат конкурентни на LCD телевизорите, казват от iSuppli.

Коментар