Херти АД обяви намеренията си да навлезе на нови пазари в страни от Южна Америка и Африка. Новината идва броени дни, преди българският производител на алуминиеви и пластмасови капачки да стартира първично публично предлагане на акции на борсата.
Плановете за разширяване на бизнеса на компанията предвиждат навлизане на пазарите в Чили, Аржентина и ЮАР. В момента 80% от продукцията на Херти се реализира в чужбина, като компанията има участие в три дружества в Румъния, Франция и Великобритания. В същото време алуминиевите капачки на Херти заемат 90% от пазара в България.
Засиленият интерес на Херти към външния пазар е продиктуван от световните тенденции за повишено използване на алуминиеви капачки във винопроизводството. Приоритети за компанията са също изпълнението на четиригодишната инвестиционна програма за 25 млн. лв. и повишаване на производствения капацитет.
Поръчки за акциите на Херти ще се приемат на 25 януари, а резултатите от тяхното разпределение, на база метода „букбилдинг”, ще бъдат обявени на 28 януари. Емисията, която ще бъде предложена за продажба, е в размер на 3 милиона нови и до 1.4 милиона стари акции от капитала на Херти АД с номинална стойност 1 лев и минимална емисионна стойност 3.10 лева за акция. При успешно записване на всички акции, капиталът на компанията ще бъде увеличен до 15 милиона лева.
„С оглед на дългосрочните ни инвестиционни планове и стабилното развитие на сектора, в който работим, решихме, че превръщането на Херти в публично дружество ще осигури нови възможности за реализация на нашите цели и успешното развитие на компанията в бъдеще”, каза Захари Захариев, Главен изпълнителен директор на Херти АД.
Водещ мениджър в предстоящото първично публично предлагане на акции на Херти е Райфайзенбанк.