Насищането на пазара с таблети принуждава производителите да търсят нестандартни начини за привличане на клиенти. В частност, доставчиците на немаркови продукти започват да предлагат таблети с две операционни системи.
Става въпрос за т.нар. white-box устройства, които слизат от китайските конвейери без отличителни бранд знаци – лога, маркирова и пр. Подобни таблети, с предварително инсталирани две операционни системи, скоро ще залеят световния пазар, пише digitimes.com.
Устройствата с две ОС могат да привлекат клиенти, които все още не са наясно каква платформа искат да използват – Android или Windows. Освен това подобни решения са подходящи и за разработчици на софтуер, които искат да тестват по-лесно приложенията си на различни платформи.
Производителите също могат да извлекат полза от дву-платформените таблети. Първо, по този начин с малко повишение на цената те разширяват значително функционалността. Второ, могат да разчитат на субсидии от Intel.
Превключването между двете платформи се извършва както чрез презареждане на системата, така и без презареждане. В първия случай себестойността на таблета се оскъпява само с 1 долар, спрямо решенията с една ОС, а във втория случай поскъпването е с 3 долара.
Някои компании вече предлагат таблети с две ОС на цени, по-ниски с 15 дорала отколкото аналогичните модели с една ОС. Става въпрос за устройства с 1GB оперативна памет и 32GB вградена флаш памет.
Digitimes Research прогнозира, че през 2015 световният пазар на white-box таблети ще намалее с 20% на фона на общ спад в търсенето на подобни продукти.