Израелски учени разработиха система, която определя пола на потребителите на смартфони, като анализира данните от вградените датчици.
Алгоритъмът може да се интегрира във всяко мобилно приложение в онлайн магазина Google Play с цел показване на по-персонализирана контекстна реклама.
Софтуерът е дело на изследователи от Университета Бен Гурион, съобщи Йерусалим Пост. Принципът на работа се свежда до анализ и обработка на данни от различните сензори, вградени в смартфона – например датчика за движение.
Позиционирането на смартфона в пространството, начинът, по който се държи в ръката или поставя в джоба, както и други нюанси позволяват да бъде идентифициран полът на потребителя с точност до 92%.
След приключване на първите тестове, учените установили, че мъжете много по-често зареждат приложения от Google Play с обем от 50MB и по-често използват платено съдържание, в сравнение с жените. Тези заключения се базират само на данните от специалния софтуер.