ЕС търси начини да запази потребителското доверие в мрежата, съобщи сайтът на Европейската комисия. Пазаруването, банкирането и социалните контакти по интернет стават обичайни за повечето хора, коeто засилва опасенията от кибер престъпления.
Всеки може да бъде жертва. В Европа кибер престъпниците използват около 6 милиона „отвлечени“ компютъра, за да мамят хората и да разпространяват спам. Едва 4% от този спам достига до пощите на потребителите, но това е за сметка на огромните суми, харчени за защита от нежеланите имейли, посочват от ЕК.
За да процъфтяват малките европейски предприятия, те трябва да разчитат на системи за данни, в които информацията им е на сигурно място, препоръчват от Комисията. Компаниите, които търгуват в чужбина, се нуждаят от сигурна, модерна технология, за да вдъхнат доверие на онлайн клиентите.
ЕС признава колко е важна борбата с кибер престъпленията за сигурността на потребителите – страните трябва да работят заедно, инвестирайки както пари, така и опит. Положението е сложно, тъй като нивата на защита в различните страни все още се различават значително.
Европейската агенция за мрежова и информационна сигурност (ENISA) изтъква, че страните от ЕС са улеснили нейната работа по преодоляване на кибер престъпленията и измамите. Задачата не е маловажна, посочва агенцията на ЕС, тъй като измамите могат да бъдат на стойност 100 млн. евро годишно (2006 г.). Това е битка, която Европа не може да си позволи да изгуби, заключава публикацията.