TechNews.bg
Водещи новиниНовиниСофтуер

Steam OS е доста по-бавна от Windows 10 при игрите

Windows 10 има значително предимство в производителността при игри спрямо Steam OS 2.0 (източник: Arstechnika.com)
Windows 10 има значително предимство в производителността при игри спрямо Steam OS 2.0 (източник: Arstechnica.com)

След излизане на пазара на геймърските устройства Steam Machine стана ясно, че те имат определени недостатъци. Изследване на ArsTechnica.com установи, че проблемът идва от операционната система Steam OS.

[related-posts]

Тестовете показват, че производителността на Steam OS 2.0 е значително по-малка от тази на Windows 10. Това се забелязва дори при собствените проекти на Valve – изследвани са 6 игри, като само Left 4 Dead 2 работи еднакво добре и на двете платформи.

При останалите игри спадът в производителността на Steam OS варира от 20% до 50%, което е твърде много за геймърска операционна система. Възможно е в бъдеще ситуацията да се подобри с пускането на нови драйвери, но и досега Valve имаше достатъчно време, за да се справи с този проблем.

още от категорията

Windows 12 чука на вратата, ще има доволни и ужасени

TechNews.bg

Изненадваща уловка в разширената поддръжка на Windows 10

TechNews.bg

Краят на Windows 11 SE и защо Microsoft се отказа от нея

TechNews.bg

Важно за потребителите на Windows 10: една година безплатни актуализации

TechNews.bg

Microsoft посочи най-надеждната версия на Windows

TechNews.bg

Linux чупи исторически рекорди в развитите страни

TechNews.bg

5 коментара

физик 17/11/2015 at 03:43

При Medium/High/Very High разликите са малки, а на тези резолюции играят повечето хора. Така че драма няма – 50% разлика има единствено за Ultra High.

Отговор
Anonymous 16/11/2015 at 20:36

Определено мога да потвърдя казаното от Стойков. Портовете са тотален шит, за нищо не стават

Отговор
:) 16/11/2015 at 14:58

Еми нали новият XBOX работи с Windows 10.

Отговор
Стойков 16/11/2015 at 14:12

“Изследване на ArsTechnica.com установи, че проблемът идва от операционната система Steam OS.”

Къде точно в статията от която сте взели информацията пише точно това, или вие го перефразирахте?

Малко разяснение – Основният проблем идва от това как са портнати игрите, понеже всичките са правени първо за DirectX и после са портвани за OpenGL. Самия порт се прави колкото да работи и ако може някоя лека оптимизация колкото да е не е скандално бавно. Ако се гледат бенчмаркове на игри, които са изначално писани с “OpenGL in mind” тогава ситуацията е различна.

Двете API-та са много различни и това, което може да ускори нещата в DirectX например, може да го забави в OpenGL. Сега се очаква излизането на Vulkan, което ще се конкурира с DirectX 12. Тогава ще се види същинската разлика.

Също така не забравяйте че SteamOS не се конкурира с Windows. Steam машините са предвидени за алтернатива на Xbox, PlayStation и Wii. Може би трябва да се направят benchmark-ове с тях за да се види картинката.

Отговор
Сашо 16/11/2015 at 11:38

сравняваме, OS-и а какви са характеристиките на hardware-a..?

Отговор

Коментари