Онлайн магазинът за приложения Google Play ще предложи нови функции от началото на следващата година. Потребителите на Android ще получават предупреждения за наличие на реклама в приложенията, например.
Всеки посетител на Google Play ще може да разбере дали интересуващото го мобилно Android приложение съдържа реклама или не, твърди Liliputing.com. Тази информация ще се появява в прозореца с описание на приложенията.
Google възнамерява да проверява всяко мобилно приложение за Android в каталога си, а от разработчиците вече се изисква да предоставят до 11 януари следващата година информация за наличието или отсъствието на реклама в техните продукти.
При липса на подобна информация, Google ще блокира приложението. Същата мярка ще се прилага и в случаи на предоставяне на невярна информация. След обработка на целия масив от данни, програмите с вграден спам ще получат етикет Ads в прозореца за описание.
Новата политика на Google вече действа за приложения от категорията Family app, т.е. семейни програми – те получават отметка Ads, ако съдържат реклама. За останалите програми етикетът не е задължителен до 11 януари 2016 г.
Да вземат да въведат отметка “Spy”… или всъщност всички приложения са такива… 🙂