Гледането на телевизионно съдържание на дисплей с ултрависока резолюция (UHD) е 38% по-поглъщащо в сравнение с Full HD екраните, твърди невропсихологичното проучване на Samsung, проведено в партньорство с Mindlab International.
Проучването изследва физиологичното въздействие на UHD телевизорите спрямо това на Full HD моделите. Участвали са хора на възраст между 18 и 65 години, като техните реакции са следени посредством електроенцефалография (ЕЕГ), електродермална активност и пулс.
Доброволците са гледали телевизионно съдържание от Netflix и европейски футболен мач веднъж на UHD и веднъж на HD телевизор. За да се подсигури непредубедеността на участниците, те не са знаели, коя е марката производител на телевизорите.
Докато Full HD резолюцията (1920×1080 пиксела) позволява възпроизвеждане на картина с над пет пъти повече информация спрямо стандартната резолюция, телевизорите с ултрависоката резолюция (UHD) могат да възпроизведат четири пъти повече детайли спрямо Full HD моделите.
Резултатите категорично доказват, че UHD телевизорите са „по-поглъщащи” спрямо Full HD моделите. Съдържанието в ултрависока резолюция е било по-привлекателно и атрактивно, по-лесно за възприемане и осмисляне от потребителите.
Чувството за поглъщане от дадена дейност се усилва многократно, когато се возим на влакче на ужасите, купуваме нов продукт или излизаме на среща. Фактът, че забавлението с SUHD телевизор на Samsung поглъща в по-голяма степен потребителите показва, че SUHD моделите предлагат по-позитивно и богато преживяване в сравнение с Full HD дисплеите.
Визуалната обработка от страна на участниците в проучването е с 62% по-добра спрямо гледането на футболен мач на Full HD телевизор, което показва, че хората използват по-голяма част от своя мозък, за да обработят информацията. По-високата мозъчна активност означава по-детайлно и богато възприемане на случващото се на терена.
По време на изследването участниците са се чувствали с 25% по-ангажирани със случващото се на екрана, когато са гледали съдържанието за първи път на SUHD телевизор. Те също са посочили, че се чувстват по-фокусирани и по-концентрирани – добри черти за любителите на екшън филми.
Участниците са били привлечени в значително по-голяма степен (20%) към съдържанието, което са гледали на UHD телевизор в сравнение с Full HD екран, което провокира позитивна емоционална реакция. При гледане на видео клипове за втори или трети пъти хората, които са ги изгледали на UHD телевизор, ги намират с 29% по-привлекателни спрямо участниците, изгледали ги на Full HD дисплей.