MWC 2016: Смарт очила на Zeiss с обикновен дизайн

Оптичната система на Zeiss прави очилата добре изглеждащи и „истински“  (снимка: Business Wire)

Оптичната система на Zeiss прави очилата добре изглеждащи и „истински“ (снимка: Business Wire)

Пионерът в оптиката Zeiss реши да използва Световния мобилен конгрес в Барселона (MWC 2016), за да покаже своето ново поколение „очила за данни”. С този продукт компанията разкри явното си намерение да конкурира умните очила Google Glass.

Отличителното в оптичната система на Zeiss е това, че очилата за данни изглеждат като „обикновени” очила с класически дизайн. Те могат да се вграждат в най-различни рамки, за да пасват на стила на собственика си – бизнес или пък спортен. Дори могат да се предлагат като диоптрични очила по лекарско предписание.

Проектът за смарт-очилата на Zeiss вълнува технологичната общност от около година, откакто със сигурност се знае, че компанията разработва прототип. Той е същинска кръстоска между едно десетилетие усърдна работа по „мини-дисплеи, които могат да се монтират на главата”, и две десетилетия интензивна работа върху лещите.

Но не това е интересното, а резултатът. Пазарните наблюдатели вече коментират, че проектът на Zeiss е „схванал” нещо много важно. А именно: умните очила да изглеждат като обикновени очила.

Смарт очилата на Zeiss не са тежки, дебели, със странни стъкла, видими допълнителни пластини, дебели рамки или каквито и да било прикачени компоненти, които сякаш крещят „вижте ме, забележете колко съм хай-тек, аз направо живея в бъдещето”. Не, тези очила изглеждат съвсем ежедневни, семпли, простички.

Това е много трудно да се постигне. Но пък е ключово! Очилата се продават най-вече според дизайна си, единодушни са специалистите от сферата на оптиката. Хората искат това да е един аксесоар към външния им вид, чрез който да изглеждат елегантно и стилно.

Google свърши добра работа с Glass, защото убеди света, че технологията вече не е в далечното бъдеще. От това обаче може да се възползва Zeiss, защото нейните умни очила изглеждат като всички други очила и имат шанс да се харесат на обикновения потребител.

Мария Малцева

Мария Малцева

Коментар