AMD обяви силна подкрепа за пазарния дебют на шлема за виртуална реалност HTC Vive, който потегля към масовия потребител тази седмица.
Компанията е готова със софтуерни оптимизации и характеристики, за да гарантира на потребителите плавна и висококачествена картина за VR изживявания от Ден Първи. AMD лансира Radeon графиката като предпочитано решение за работа с HTC Vive, по няколко причини.
Миналата седмица AMD пусна своя WHQL-сертифициран, VR-готов драйвер Radeon Software Crimson Edition 16.3.2, оптимизиран както за HTC Vive, така и за Oculus Rift, и с поддръжка за Radeon Pro Duo.
AMD пусна също така бета драйвер Radeon Software Crimson Edition 16.3.4 с допълнителни оптимизации на характеристиките на AMD LiquidVR.
Технологията AMD LiquidVR прави възможни поглъщащите, интерактивни и интуитивни VR изживявания, които изглеждат реални както околния физически свят. Освен това тя е важно средство за VR разработчици и програмисти при създаване на съдържание.
AMD е работила в тясно сътрудничество с HTC за реализиране на няколко LiquidVR характеристики, достъпни само за Radeon GPU, вкл. Affinity Multi-GPU за активиране на приложения, които присвояват задачи на конкретни GPU – всеки GPU може да рендерира гледната точка от едното око, след това да събере изходните резултати в един общ стерео 3D образ.
Друга ключова функция е Direct-To-Display, която преодолява липсата на нейтив поддръжка от съществуващите операционни системи. Благодарение на нея, шлемовете се разглеждат като дисплейни устройства, които не изискват специално конфигуриране в операционната система.
Графичните карти Radeon R9 серия са проектирани за plug-and-play работа с HTC Vive. По-рано тази година Valve пусна SteamVR тест за производителност, за да помогне на потребителите да идентифицира готовността на видеокартата за VR изживявания с HTC Vive. Картите от сериите Radeon R9 390, Nano и Fury са способни да получат статус VR Recommended (препоръчителни за ВР).