Виваком обяви 3,2% ръст на приходите за миналата година, достигайки 875,266 млн. лв. – резултат, с който компанията остава най-големият телеком у нас по общи приходи за четвърта поредна година.
Коригираната EBITDA на телекома за 2016 г. е намаляла с около 6% спрямо предходната година – от 331,703 хил. лв. до 310,629 хил. лв., сочи още финансовият отчет, публикуван днес.
Виваком е увеличил пазарния си дял по приходи от мобилни услуги до 28% към края на 2016 г., а броят на клиентите е нараснал с 3,6% до 3 133 000, по данни от компанията. 87% от клиентите на мобилни услуги на оператора са предпочели срочен абонаментен план.
В общите приходи от мобилни услуги делът на мобилния интернет продължава да се увеличава и през 2016 г. той вече е 32%, спрямо 27% за 2015 г. Заслуга за това има и разширяването на покритието на 4G мрежата на телекома, която вече покрива 86,75% от населението в над 650 населени места.
В края на 2016 г. Виваком има 437 000 абонати на фиксиран интернет, спрямо 390 000 за 2015 г. Повече от половината от всички потребители (51%) използват оптичната мрежа на компанията, което е ръст от 7 процентни пункта спрямо предходната година. 42% от всички 410 000 абонати на платена телевизия на телекома използват интерактивна телевизия (IPTV).
През 2016 г. Виваком е инвестирал 212 милиона лева, като мрежовата инфраструктура е с най-голям дял – общо 71% от всички инвестиции или 150 млн. лв., спрямо 114 млн. лв. за предходната 2015 г.
За последните 6 години инвестициите в развитие и обновяване на мрежата са над 1 милиард лева, сочи докладът. През настоящата 2017 г. компанията ще продължава да развива технологичната си инфраструктура, инвестирайки в покритието както на 4G мрежата, така и на оптичната си инфраструктура.
А къде пише че тези 3,13млн потребители са всички. Твърде вероятно това да са мобилните абонати, като в тях влизат и мъртвите душички, т.е. предплатени карти които поради една или друга причина се поддържат активни или на които им предстои да изтече срока. Предполагам един мобилен номер се брои за абонат, един пост интернет се брои за втори и IPTV на същия човек се брои за трети абонат.
Пералня – кой плаща 279лв ?
приходи – 875,266 млн. лв.
клиентите – 3 133 000
875мил/3,13 мил = 279 лв. от 1 клиент