Xiaomi се върна към растеж при смартфоните

Леи Джун променя бизнес модела на Xiaomi, изграждайки мрежа от физически магазини

След няколко трудни тримесечия Xiaomi се върна към растеж на пазара за самртфони. През второто тримесечие китайският производител е увеличил доставките със 70% спрямо предходното тримесечие, съобщи основателят на компанията Леи Джун.

В периода април-юни Xiaomi е доставила на пазара 23,16 млн. устройства. „Досега нито един производител на смартфони в света не е успял да се върне към растеж след спад на продажбите”, коментира шефът на компанията.

Според анализатори на Блумбърг обаче, водещи доставчици като Samsung, Apple, Huawei, Lenovo и LG, а в близкото минало и Motorola също са успявали да обърнат негативна тенденция. Блумбърг се позовава на пазарните изследвания на Counterpoint Research, IDC и Gartner.

Но въпреки преувеличените в известна степен постижения от страна на Xiaomi, резултатите на компания впечатляват, отбелязват анализаторите. Xiaomi се връща към растеж след като се отказа от традиционната си бизнес стратегия, основана на онлайн продажбите, и се концентрира върху физическите магазини.

В момента компанията разполага със 123 фирмени магазина в Китай и планира да увеличи броя им до 1000 през 2019 г. Въодушевен от успехите, Леи Джун прави оптимистични прогнози.

„В началото на годината казах, че трудните времена за Xiaomi отминаха. Поставих скромна цел за текущата година – да постигнем приходи от 100 млрд. юана (около 14,7 млрд. долара). Сега вярвам, че можем да изпълним тази задача”, пише Леи Джун в обръщение до служителите, за което съобщава CNET.

Нещо повече, той заяви, че през 2018 г. Xiaomi ще достави на пазара 100 милиона смартфона, въпреки по-ранно свое изявление, че подобни прогнози ограничават и подронват моралния дух на персонала. Компанията преследва рекордни резултати за сметка на силните си позиции в Китай и експанзията на ключови пазари като Индия.

Коментар