Нови правила за онлайн магазините в ЕС

Европейската комисия предложи да бъдат разширени правата на клиентите на онлайн магазини. Очаква се подобна мярка да насърчи продажбите в интернет и да доведе до по-ниски цени за потребителите в условията на икономическа криза.

От 27-те страни-членки на ЕС ще се изисква да удължат до две седмици периода, в който потребителите могат да върнат стоката, купена онлайн, съобщава Би Би Си Нюз. В момента този срок е седем дни.

Предвижда се също право на потребителите да изискват връщане на парите при закъснение на доставката или ако стоката е повредена.

Новите правила включват разширяване на ангажиментите по гаранционна поддръжка и замяна на продукти.

Една трета от населението на ЕС, или 150 милиона души, пазарува онлайн. Само 30% от потребителите обаче купуват от чуждестранни онлайн магазини. Цените в различните страни варират за една и съща стока.

Очаква се предложенията на Комисията да бъдат одобрени от Европейския парламент през следващата година.

Коментари по темата: „Нови правила за онлайн магазините в ЕС”

добавете коментар...

  1. SummerCart Evangelist

    Този проблем може да бъде решен лесно, ако потребителите използват кредитни карти като разплащателно средство. Това би повишило значително и доверието в електронната търговия.
    SummerCart

Коментар