Европейската комисия предложи да бъдат разширени правата на клиентите на онлайн магазини. Очаква се подобна мярка да насърчи продажбите в интернет и да доведе до по-ниски цени за потребителите в условията на икономическа криза.
От 27-те страни-членки на ЕС ще се изисква да удължат до две седмици периода, в който потребителите могат да върнат стоката, купена онлайн, съобщава Би Би Си Нюз. В момента този срок е седем дни.
Предвижда се също право на потребителите да изискват връщане на парите при закъснение на доставката или ако стоката е повредена.
Новите правила включват разширяване на ангажиментите по гаранционна поддръжка и замяна на продукти.
Една трета от населението на ЕС, или 150 милиона души, пазарува онлайн. Само 30% от потребителите обаче купуват от чуждестранни онлайн магазини. Цените в различните страни варират за една и съща стока.
Очаква се предложенията на Комисията да бъдат одобрени от Европейския парламент през следващата година.
Този проблем може да бъде решен лесно, ако потребителите използват кредитни карти като разплащателно средство. Това би повишило значително и доверието в електронната търговия.
SummerCart