Sharp се опитва да поправи грешки на ТВ пазара

Sharp иска да си върне правата върху своя бранд на пазара за телевизори в САЩ

Японската компания Sharp повдигна нови обвинения срещу свой партньор – китайската Hisense, която от 2015 г. има право да продава телевизори с търговската марка Sharp на пазара в САЩ. Според анализатори, по този начин Sharp иска да си върне правата върху бранда на американския пазар.

В жалбата, подадена в окръжния съд на Ню Йорк, японският производител твърди, че Hisense и нейните дъщерни компании продават в САЩ телевизори, които нарушават патенти на Sharp в областта на безжичните локални мрежи (WLAN).

Sharp преследва съдебна забрана за продажбите на подобни телевизори и компенсация за нанесените щети, съобщи китайското бизнес издание Commercial Times.

Миналия месец японската компания обвини своя партньор, че използва бранда Sharp в нискокачествена продукция. Според адвокатите на Sharp, телевизорите Hisense не съответстват на установените в САЩ норми за електромагнитно излъчване.

Sharp настоява Hisense да престане да използва нейния бранд. Японската компания се опасява, че заради некачествените телевизори, произвеждани от Hisense, нейният бранд ще бъде компрометиран до края на петгодишния срок, фиксиран в договора между двете компании.

Новият съдебен иск, подаден миналата седмица, не се отнася до продукти с търговската марка на Sharp, предлагани на американския пазар. Според наблюдатели, Sharp се опитва да принуди Hisense да й върне лицензните права за пазара в САЩ.

В момента Sharp е под контрола на тайванския гигант Foxconn, който иска да възстанови позициите на бранда на традиционно силни за него ТВ пазари в миналото като американския.

Коментар