Средният ТВ панел достигна 44,7 инча

Ценовият натиск принуди производителите на телевизори да се насочат към по-големи екрани

Продажбите на телевизионни панели през първите шест месеца на 2017 г. остават на нивото от същия период на миналата година, но за сметка на това се наблюдава увеличаване на средния размер.

По данни на WitsView, подразделение на TrendForce, в периода януари-юни 2017 г. на пазара са доставени 123,35 млн. ТВ панела, което е с 0,1% по-малко спрямо първото полугодие на 2016 г.

Лидер на пазара продължава да бъде корейският производител LG Display, който е доставил 25,227 млн. панела, регистрирайки спад от 1,1% спрямо продажбите през първите шест месеца на миналата година.

На второ място е компанията Innolux, която бележи ръст в доставките с 2,2%, достигайки 20,253 млн. броя. Innolux изпреварва BOE, при която се наблюдава спад от 13,1% – компанията е доставила 19,504 млн. ТВ панела през полугодието.

Samsung Display (SDC), която в края на миналата година прекрати производството на панели в линията L7-1 на завода си Gen-7, регистрира спад в доставките от 14% и с общ обем от 18 410 млн. броя се нарежда на четвърто място. Топ 5 затваря китайският производител China Star Optoelectronics (CSOT) с ръст от 22% и 18,172 млн. доставени панела.

Цените на ТВ панелите с диагонал 40-43 инча са се покачили за една година със 70%, в резултат на което производството на телевизори от тази категория стана неизгодно. Ето защо основните играчи се насочват към модели с по-голям диагонал на екрана.

В крайна сметка, средният размер на ТВ панелите е нараснал през първите шест месеца на годината с 1,7 инча и в момента възлиза на 44,7 инча. Общата площ на продадените панели през полугодието се е увеличила с 8,7%.

Коментар