Разликата между Apple и третия по големина производител на смартфони Huawei се стопява, сочат данни на анализаторската компания Strategy Analytics за второто тримесечие на годината.
В периода април-юни Huawei е доставила само с 2,6 млн. устройства по-малко от Apple, която заема второ място по този показател след Samsung. Като цяло през тримесечието са продадени 360 млн. устройства, което е ръст от 6% на годишна база, съобщава Strategy Analytics.
Лидерът Samsung е доставил 79,5 млн. устройства, спрямо 77,6 млн. година по-рано. Apple увеличава продажбите си от 40,4 до 41 млн. смартфона. Huawei обаче се приближава максимално близо до своя конкурент от Купертино, като покачва продажбите си от 32 до 38,4 млн. броя.
В челната петица попадат още китайската Oppo, която е на четвърто място с увеличение от 18 до 29,5 млн. броя. Впечатлява завръщането в Топ 5 на Xiaomi с ръст от 14,7 до 23,2 млн. продадени устройства в периода април-юни.
Така второто тримесечие на годината се оказва интересно не само с плътното приближаване на Huawei до Apple, но и със стремителния подем на Xiaomi. Докато Huawei се приближава до целта си да измести Apple от второто място, Xiaomi започна да жъне успехи с новия си бизнес модел на продажби и чрез физически магазини.