HP се откъсва от Lenovo на пазара за ноутбуци

За пето поредно тримесечие HP е номер едно на пазара за ноутбуци, според TrendForce

Продажбите на ноутбуци през второто тримесечие на годината са нараснали с 5,7% спрямо първото и с 3,6% на годишна база, сочи нов доклад на анализаторската компания TrendForce.

Като цяло в света са продадени 39,95 млн. ноутбука в периода април-юни. Първо място отстоява за пето поредно тримесечие ИТ гигантът HP, благодарение на силния си пазар в Северна Америка.

HP успява да увеличи преднината си пред преследвача Lenovo. Продажбите на лидера нарастват с 8,5% спрямо първото тримесечие и достигат 9,35 млн. броя, отреждайки 23,24% дял на компанията.

За сравнение, Lenovo е доставил 8,05 млн. ноутбука и регистрира 0,3% ръст спрямо първото тримесечие и 20,1% дял от световния пазар. Трудностите в Азиатско-тихоокеанския регион обуславят спад за компанията от 2,4% на годишна база.

Трето място на световния пазар за ноутбуци заема американската компания Dell, която бележи внушителен ръст от 21,3% спрямо предходното тримесечие и 7,4% на годишна база. Dell заема 16,4% от общите продажби в света.

На следващите три места се нареждат Asus, Apple и Acer с продажби съответно на 3,99 млн. (ръст от 9,3% спрямо първото тримесечие), 3,98 млн. (+17,1%) и 3,22 млн. броя (-3,5%). Пазарните дялове на трите компании са съответно по 10% за Asus и Apple и 8% за Acer.

Резултатите от първото полугодие дават основание на TrendForce да коригира прогнозата си за цялата година. Анализаторите очакват спад на световния пазар с 2%, при по-ранна прогноза от 2-4%.

Коментар