Каналите за доставка на ИТ още не са достатъчно “зелени”

ИТ производителите на хардуер правят сериозни крачки по създаването на по-зелени продукти по начин, съобразен с опазването на околната среда. Но предизвикателствата все още остават в производството, транспорта и доставките, сочат данни от ново проучване на Capgemini.
Докладът оценява партньорите на Capgemini – HP, EMC, Sun Microsystems, IBM и Google, като последната компания е измервана по-скоро като доставчик на услуги, отколкото като производител.
Всички доставчици използват поне някакво електричество от възобновими източници на енергия по време на производствения процес и полагат усилия да намалят нивото на водата и да повишат количеството на използваните рециклирани материали.
Похвали получават IBM и HP, тъй като са членове на щатската правителствена програма SmartWay, която има за цел да подобри енергийната ефективност и да ограничи вредните емисии на газовете, отделяни при транспорта. Sun също е похвалена за това, че прибира обратно опаковките след доставката на продуктите си.
Докладът подчертава основните слабости, които все още трябва да преодолеят тези водещи ИТ вендори. Такива са употребата на олово, живак и някои PVC-пластмаси в определени продукти, поради липсата на подходящи алтернативни материали.
Capgemini посочва още, че поради сложното и високоспециализирано естество на веригите за ИТ доставки, продуктите често пътуват по земното кълбо преди да бъдат окончателно асемблирани. Документът препоръчва създаване на стандартизирана система за измерване, посредством която фирмите ще могат да отчитат влиянието на логистичните операции в бъдеще.

Коментар