Шведската компания Ericsson ще доставя комуникационни HSPA решения за мобилните интернет устройства (MID) на Intel. За целта компанията разширява обхвата на широколентовата си 3G технология – от ноутбуци до набор от много различни джобни устройства.
HSPA решението на Ericsson е предназначено за платформата Moorestown на Intel и се планира да излезе на пазара през 2009 година. базирана на Intel Atom процесор, Moorestown е MID платформа на Intel от ново поколение, която ще включва HSPA като една от възможностите си за безжичните връзка.
Джобните MID устройства осигуряват мобилно интернет изживяване, като предлагат широк набор от възможности и услуги – от забавление и мултимедия, през GPS навигация, онлайн игри, социални мрежи, до обмен на информация и подобрени възможности за работа. С различните варианти за широколентова връзка мобилнитепотребители ще могат да работят и да се забавляват навсякъде.
“Ние виждаме огромен потенциал във внедряването на мобилна широколентова връзка в MID устройства – на практика така създаваме нови пазари в индустрията, като обединяваме телекомуникационната и компютърната индустрии”, коментира Йохан Виберг, старши вицепрезидент и директор на отдел „Бизнес мрежи” в Ericsson.
Генералният директор на Intel Ultra Mobility Group Ананд Чандрасекер, от своя страна, заяви, че „високата продуктивност, ниският разход на енергия и съвместимостта с Intel архитектурата, съчетана с 3G мобилни технологии нa Ericsson, осигуряват възможност да се ускори внедряването в глобален мащаб на нова категория мобилни интернет устройства”.
3g технологията е изградена на базата на последно поколение HSPA чипсети на Ericsson и е внедрена в малки, тънки модули, което дава възможност на производителите на MID да разработват много атрактивни за крайните потребители устройства.
Ericsson оптимизира модула си за ново поколение Moorestown платформи и Moblin-базирани системи, работещи под Linux. Този модул ще работи и в WCDMA/HSPA, и в GSM/EDGE мрежи.
HSPA е най-разпространената в света 3G мобилна широколентова технология с 221 мрежи, пуснати в експлоатация в цял свят, които обслужват повече от 60 милиона абонати, като този брой се увеличава с 4 милиона всеки месец.