Възроденият бранд Nokia започва да жъне успехи

Nokia телефоните стават отново фактор на световния пазар

По-големи от очакваните продажби реализира компанията HMD, която притежава правата върху марката Nokia за мобилни устройства. Брандът се завърна на пазара през второто тримесечие с обикновени телефони и Android смартфони.

Според различни оценки, от завръщането си на пазара през юни до началото на септември HMD е продала близо 10 млн. обикновени телефона и около 4 млн. смартфона под управление на Android, става ясно от анализ в блога на Communities Dominate Brands, който се позовава на данни от компанията и пазарни изследвания.

Очакванията за продажби на Nokia в заключителното четвърто тримесечие на годината възлизат на около 3,5 млн. смартфона. На фона на продажбите на водещите брандове това е малък резултат, но като начало за Nokia несъмнено е успех. Толкова продаваше и Microsoft преди да затвори своето подразделение за смартфони.

По данни на IDC, брандът Nokia вече заема пето място по продажби във Финландия – родината на легендарната марка. На европейския пазар Nokia е на 11-та позиция, а в света на бранда се падат 0,4% от всички продажби.

Коментар