За първи път продажбите на лаптопи превишиха тези на настолни РС на американския пазар, сочат последни данни на IDC. През третото тримесечие на годината делът на мобилните компютри е достигнал 55,2%.
Потребителите в САЩ са закупили над 9,5 милиона броя лаптопи през отчетния период, което е 18% ръст на годишна база. Нарасналото търсене се обяснява отчасти с началото на учебната година.
Ръст в продажбите отчитат почти всички основни производители. Освен традиционно фокусираните върху лаптопите доставчици, като Toshiba, акцент върху мобилните РС поставят и другите водещи компании.
Над 65% от продадените компютри с марките на Sony, Acer и Lenovo са били лаптопи. Подемът в сегмента е довел до намаляване на цените, което допълнително е увеличило търсенето.
Прогнозите от юни на анализаторите от Research and Markets се сбъдват в изпреварващи срокове. Тенденцията, наблюдавана в САЩ, се очаква да се прояви и на останалите пазари.