Само 50% от потребителите правят бекъп на данните

Бумът в онлайн покупките засилва риска от компрометиране на данните на потребителите, съхранявани на различни устройства, от които те пазаруват в интернет.

По данни на Deloitte, 83% от потребителите планират онлайн покупки по време на коледните празници, като ще похарчат с 228 долара повече, отколкото през 2016 г., считано за едно семейство.

В същото време киберпрестъпниците също планират да използват устройствата на потребителите за кражба или криптиране на данните с цел откуп, което може да добави още 636 долара средно към празничните разходи, предупреждава компанията за сигурност Лаборатория Касперски.

Но въпреки рисковете за данните, едва половината (50%) от потребителите правят резервни копия (бекъп) на своята информация, а 34% допускат отказ от създаване на резервно копие в режим онлайн. Това може да остави много потребители без пари и достъп до данните им, алармират експертите по сигурност.

Най-простият начин да се избегне подобен сценарий е регулярното резервно копиране на данни. Освен това експертите препоръчват използване на защитни решения особено при покупки онлайн или влизане в интернет от общодостъпни Wi-Fi зони.

В частност, Лаборатория Касперски съветва потребителите да купуват само от проверени сайтове и услуги с префикс https в адреса, да направят няколко копия на ценните си данни, като поне едно от тях да се съхранява в облачно хранилище, и не на последно място – да използват надеждни пароли за всички свои акаунти и услуги.

Коментар