Huawei продаде над 150 млн. смартфона през 2017 г.

Huawei е доставила тази година 153 млн. смартфона, благодарение на което заема над 10% от световния пазар, обяви Кен Ху

Бизнесът на Huawei Technologies бележи ръст от 15% през настоящата година, сочат предварителни данни за приходите, огласени тази седмица от китайския производител на смартфони и телекомуникационно оборудване.

През 2017 г. продажбите на компанията възлизат на 600 млрд. юана, или около 92,1 млрд. долара, става ясно от съобщение до служителите на председателя на борда на директорите на Huawei – Кен Ху. Ръстът от 15% е най-ниският за последните 4 години, отбелязва Ройтерс.

Huawei е доставила тази година 153 млн. смартфона, благодарение на което заема над 10% от световния пазар. През юни и юли компанията изпревари най-близкия си конкурент Apple и се нареди на второ място след Samsung в този период. По-рано анализатори прогнозираха, че през 2017 или 2018 г. Huawei ще измести трайно Apple като втори най-голям производител на смартфони.

Същевременно, в последната година и половина водещата позиция на Huawei на китайския пазар е атакувана от силни местни конкуренти. През третото тримесечие на 2017 г. делът на Huawei на пазара за смартфони в Китай беше 22,3%, докато Oppo имаше 21,6%, по данни на IDC. Като цяло, очаква се лек спад на китайския пазар тази година.

Huawei ще продължи да разширява присъствието си на глобалния пазар и да укрепва своя бранд с пускане на устройства от среден ценови клас и премиум модели. Кен Ху подчертава ролята на корпоративното подразделение на Huawei, което се очаква да расте със средновисоки темпове и да стане основно в рамките на следващите пет години.

Освен това мениджърът на Huawei говори за повишаване на рентабилността на потребителския бизнес, разрастване на бизнеса с публични облачни услуги и по-висок ръст на телекомуникационното направление спрямо показателите на пазара като цяло.

Коментар