Саша Безуханова пое ключов сектор за HP в Централна и Източна Европа

Саша Безуханова ще управлява бизнеса на Хюлет-Пакард в държавните администрации на 27 страни от региона на Централна и Източна Европа, стана ясно днес на пресконференция в София. Същевременно тя ще продължи да ръководи дейността на корпорацията в България.  
Публичният сектор е най-значимият и най-тежкият за управление, коментира Саша Безуханова. Бизнесът на Хюлет-Пакард в държавните администрации формира над 50% от приходите, които компанията реализира от индустриалните сектори на Централна и Източна Европа (ЦИE).
Сред новите отговорности на Саша Безуханова ще бъдат продажбите и реализацията на системни и технологични решения в областта на сигурността, отбраната, публичните финанси, здравеопазването и електронното управление. В нейните правомощия ще влизат и търговските взаимоотношения на компанията с международни финансови институции като Световна банка и НАТО, институциите в рамките на Европейския съюз, Програмата на ООН за развитие (ПРООН) и неправителствени организации.
Централна и Източна Европа е регионът с най-голямо географско покритие в рамките на Хюлет-Пакард и най-динамично развиващият се икономически, със среден ръст на БВП от 5% за 2008 г. Той доби още по-голяма тежест за HP след сливането с доставчика на системи за публичния сектор – EDS.
Общият ИТ пазар в ЦИЕ се измерва на 60,7 милиарда долара, като нарастването му е с 13,7% годишно, според IDC. Хюлет-Пакард има най-голям пазарен дял в региона, два пъти по-голям от този на следващия я конкурент.
Един от най-перспективните ИТ пазари в ЦИЕ е Русия, равняващ се на 25 милиарда долара.
На фона на глобалната криза, HP е постигнала 19% ръст през четвъртото тримесечие спрямо същия период на миналата година, като нетните приходи са се увеличили с 5,3 милиарда долара, съобщи Саша Безуханова.
Световната криза е шанс за ИТ компаниите”, каза Безуханова. Информационните технологии са един от главните инструменти корпорациите да работят по-ефективно. Очаквам повече инвестиции в ИТ системи. Мъдрите компании започнаха оптимизацията още преди кризата”, допълни тя.

Коментар