В последните две години Xiaomi се готви да атакува пазара на смартфони в САЩ, който е трети по големина в света (след Китай и Индия), но компанията от Топ 5 все още е слабо представена на него.
Изпълнителният директор на Xiaomi Лей Джун споделя в интервю за Уол Стрийт Джърнъл плановете си за инвазия на американския пазар към края на 2018 или началото на следващата година. Xiaomi вече продава някои свои продукти в САЩ, като например камери и портативни батерии.
За да постигне успех на пазара в САЩ, китайският производител трябва да сключи договори с мобилните оператори в страната. Това може да се окаже трудна задача, като се има предвид, че наскоро американските власти провалиха вече договорено партньорство на Huawei с AT&T, предупреждавайки за шпионаж от страна на китайската компания.
Пазарът на смартфони в САЩ е цел на всеки глобален играч. Бизнесът там обаче зависи в изключително голяма степен от партньорството на доставчиците с телеком операторите, от които повечето американци купуват смартфоните си, заедно с договори за услуги.
Да се пробие на американския пазар без партньорство с телеком е непосилно начинание. Компании като Huawei и Xiaomi могат да изграждат собствени канали чрез местни партньори и търговски вериги, но според повечето анализатори, подобна стратегия не би могла да им осигури желаното присъствие в САЩ.
Поне телефона е оригинален китайски. При това никак не лош за цената, даже е отличен.