Козметичната компания L’Oreal обяви, че придобива канадския разработчик ModiFace, световен лидер в областта на добавената реалност при разкрасяването. Стойността на сделката не се съобщава.
Придобиването е част от стратегия на L’Oreal за засилване на дигиталното присъствие на всичките й международни марки и въвеждане на иновативни технологии при разкрасяването. Клиентите на компанията ще могат да тестват гримове и червила онлайн в специални приложения, разработка на МodiFace.
Създадена преди 11 години в Торонто, ModiFace разработва виртуални 3D услуги за гримиране и диагностика на кожата, използвайки собствено ноу-хау, което взема предвид чертите на лицето и цвета на кожата. Тези услуги се използват от почти всички водещи марки за красота.
Софтуерът на ModiFace позволява на потребителите да виждат как се променя лицето им в реално време, докато експериментират с комбинации от гримове. Приложението превръща камерата на смартфона в огледало, за да могат потребителите да видят как ще изглежда даден козметичен продукт върху собствената им кожа.
ModiFace ще се превърне в ядрото на дигиталната R&D дейност на L’Oreal, заяви Любомира Роше, главен дигитален директор на козметичната компания. Сделката отваря нова страница в областта на красотата, с иновативни услуги и преживявания.
„Придобиването на ModiFace от L’Oreal разкрива невероятни възможности за иновации при добавената реалност (AR) и изкуствения интелект (AI) в сферата на красотата, резултатите от които ще зададат посоката на развитие на козметичната индустрия за десетилетия наред”, коментира Парам Аараби, основател и главен изпълнителен директор на ModiFace.
ModiFace ще бъде част от Фабриката за цифрови услуги на L’Oreal – специализирана мрежа за проектиране и разработване на нови дигитални услуги за марките на групата. Придобитата компания ще работи в тясно сътрудничество с изследователския екип на L’Oreal, но ще остане базирана в Торонто, близо до университета, с който има много научноизследователски партньорства.