Агенция Митници публикува предварително обявление за обществена поръчка, свързана със стандартизиране на ИТ процесите като услуги.
Целта е да се изгради методология и контрол на качеството на услугите при реализация на публично частно партньорство и аутсорсинг на ИТ процеси към бизнеса, съгласно най-добрите световни практики.
Ангажиментите включват анализ на текущото състояние на ИТ процесите в агенцията, реализираните договори за аутсорсинг и идентифициране на възможности за реализиране на публично частно партньорство и допълнителен аутсорсинг на процеси.
Предвижда се обучение на служителите по основи на ITIL (Information Technology Infranstructure Library) и IT Service Management като методология за управление на ИТ процесите в държавна организация.
Предстои също реинженеринг и документиране на ИТ процесите в Агенция Митници, изготвяне на вътрешни правила, процедури, методологии и наръчник на ИТ процесите в избрани глави от областите Service Delivery (доставка на услуги) и Service Support (поддръжка на услуги) на ITIL.
Поръчката включва още изготвяне и отпечатване на ръководство за ИТ процедурите на български език в 200 копия и на английски език в 50 копия.
Ще бъдат изготвени критерии за качеството и параметрите за контрол на документираните ИТ процеси, както и договори за аутсорсинг – SLA (Service Level Agreements) и вътрешни правила за поддръжка на отделните звена – OLA (Operational Level Agreement).
Предвижда се разработка и внедряване на информационна система за автоматизиране на процесите на мониторинг на качеството на предоставяните услуги и контрол над изпълнението на параметрите на SLA и OLA.
Проектът разчита на безвъзмездна финансова помощ по програмата ОПАК, съфинансирана от Европейския социален фонд.