Антимонополният комитет на Южна Корея се опитва по съдебен път да вмени вина на Apple за завишаване на цените, в частност за ремонт на нейните устройства в сервизните центрове на компанията, и да й наложи санкции.
Подразделението Apple Korea е подложено на критика в последните няколко години. Шумен скандал се разрази, например, в края на миналата година, когато на пазара се появиха новите смартфони iPhone.
Мобилните оператори на Южна Корея – SKT, KT и LG Uplus – рекламираха iPhone 8 и iPhone X по телевизията с клипове, създадени от Apple. Но те самите, а не Apple, трябваше да платят за ефирното време.
Съгласно условията на Apple, срещу това, че плащат рекламата, корейските оператори могат да покажат собственото си лого в края на рекламния клип вместо това на Apple, пише The Investor.
Разходите за реклама на новите смартфони, направени от операторите, се изчисляват на милиони долари. Тази практика на купертинската компания също привлече вниманието на антимонополния комитет на Южна Корея.
Под обстрела на критиците на Apple са и високите цени на нейните устройства. Така например, iPhone X струва в Южна Корея с близо 200 долара повече, отколкото в САЩ и Япония.