Субсидираният модел поддържа ръста при смартфоните

Продажбите на смартфони в света през третото тримесечие на годината са се увеличили с 11,5% до 36,515 милиона броя, което е най-ниският ръст, откакто Gartner изследва пазарния сегмент.
За да поддържат ръста, телеком операторите повсеместно прилагат схеми на субсидиране на покупките на смартфони. Клиентът придобива скъпо устройство на ниска цена, но се обвързва с двугодишен абонаментен договор с оператора, поясняват от Gartner.
Ако наруши договора, абонатът ще трябва да плати цялата стойност на апарата, както и глоба. В условия на криза немалко потребители се отказват от обслужването и връщат смартфоните.
Лидерът на пазара Nokia бележи спад на продажбите през тримесечието с 3% до 15,472 милиона броя, сочи анализът на Gartner. Причина за това е липсата на сензорни модели, които са особено популярни в момента, коментират анализаторите.
Новият модел N97 предлага сензорен екран, но ще излезе на масовия пазар някъде през първата половина на 2009 година. Въпреки спада, Nokia все още е абсолютен властелин на пазара с дял от над 42%.
Aplle пък бележи внушителен ръст при смартфоните. През третото тримесечие американската компания е продала 4,72 милиона броя от своя iPhone, докато за същия период на миналата година е пласирала 1,1 милона апарата.
Шеметният ръст анализаторите обясняват с появата на модела iPhone 3G, намаляването на цената на устройството и навлизането на нови пазари. Apple заема трето място при смартфоните с дял от 12,9%.
Втората позиция отстоява компанията RIM с култовия Blackberry. През тримесечието тя е продала 5,8 милиона от своите устройства, постигайки близо 82% ръст.

Коментар