TechNews.bg
АнализиВодещи новиниНовини

Изкуственият интелект навлиза в телекомите

Много телеком оператори започнаха да експериментират и внедряват изкуствен интелект в своите организации

Телеком индустрията ще инвестира няколко десетки милиарда долара в технологии за изкуствен интелект (AI), вкл. софтуер, оборудване и услуги, в близките няколко години, прогнозира изследователската компания Tractica.


Според експертните оценки, в периода от 2016 до 2025 г. доставчиците на телекомуникационни услуги ще изразходват около 36,7 млрд. долара за различни AI решения. Основният сценарий за използване на AI в телеком сектора е свързан с внедряване на инструменти за мониторинг и управление на мрежовата инфраструктура – над 60% от инвестициите ще бъдат изразходвани именно в това направление.

[related-posts]

Сред останалите ключови приложения на AI анализаторите причисляват внедряването на виртуални асистенти в отделите за клиентско обслужване и маркетинг, създаване на интелигентни системи за управление на взаимоотношенията с клиенти (CRM), обезпечаване на сигурността, прогностично техническо обслужване и смекчаване на последствията от измами.


Телекомуникационната индустрия съзря за AI решенията, които за сметка на автоматизацията позволяват да бъдат намалени разходите и повишена ефективността. Много телеком оператори започнаха да експериментират и внедряват изкуствен интелект в своите организации“, отбелязва Tractica.

още от категорията

Изкуствен интелект открива интернет зависимост с 86% точност

TechNews.bg

7 тенденции в изкуствения интелект през 2026 г.

TechNews.bg

AI резюметата съсипват труда на кулинарните блогъри

TechNews.bg

AI не се отплаща, но компаниите увеличат разходите си за него

TechNews.bg

Тръмп наема 1000 специалисти за „Технологичната сила“

TechNews.bg

Южна Корея въвежда  всеобхватни регулации за изкуствения интелект

TechNews.bg

Коментари