Изкуственият интелект навлиза в телекомите

Много телеком оператори започнаха да експериментират и внедряват изкуствен интелект в своите организации

Телеком индустрията ще инвестира няколко десетки милиарда долара в технологии за изкуствен интелект (AI), вкл. софтуер, оборудване и услуги, в близките няколко години, прогнозира изследователската компания Tractica.

Според експертните оценки, в периода от 2016 до 2025 г. доставчиците на телекомуникационни услуги ще изразходват около 36,7 млрд. долара за различни AI решения. Основният сценарий за използване на AI в телеком сектора е свързан с внедряване на инструменти за мониторинг и управление на мрежовата инфраструктура – над 60% от инвестициите ще бъдат изразходвани именно в това направление.

Сред останалите ключови приложения на AI анализаторите причисляват внедряването на виртуални асистенти в отделите за клиентско обслужване и маркетинг, създаване на интелигентни системи за управление на взаимоотношенията с клиенти (CRM), обезпечаване на сигурността, прогностично техническо обслужване и смекчаване на последствията от измами.

Телекомуникационната индустрия съзря за AI решенията, които за сметка на автоматизацията позволяват да бъдат намалени разходите и повишена ефективността. Много телеком оператори започнаха да експериментират и внедряват изкуствен интелект в своите организации“, отбелязва Tractica.

Коментар