Нови данни на анализаторската компания Canalys отреждат лидерска позиция на Google на пазара за умни колонки. По-рано друга анализаторска компания, Strategy Analytics, посочи Amazon за водещ играч в сегмента.
През първото тримесечие на годината в света са продадени 9 млн. умни акустични системи, което е ръст от 210%, като данните на Canalys почти съвпадат с тези на Strategy Analytics. Според първата от тях, Google е доставил на пазара 3,2 млн. устройства (ръст от 483%), а Amazon – 2,5 млн. (ръст от 8%). Strategy Analytics пък твърди, че Amazon е продала 4 млн. умни колонки, а Google – 2,4 млн.
На трето място по версията на Canalys е китайският гигант Alibaba с резултат от 1,1 млн. устройства, следван от Xiaomi, която е продала 600 000 умни колонки приз тримесечието. И тук данните на анализаторите се различават силно – според Strategy Analytics, продажбите на Alibaba възлизат на 700 000, а на четвърто място е Apple с 600 000 броя.
Най-голям е пазарът на умни колонки в САЩ, където през първото тримесечие са пласирани 4,1 млн. подобни устройства, докато продажбите в Китай възлизат на 1,8 млн. броя, а в Южна Корея са 730 000. Трите водещи пазара контролират над 70% от продажбите в световен мащаб, отбелязва Canalys.