Основните браузъри губят позиции в Европа

Водещите браузъри Internet Explorer и Firefox отстъпиха позиции сред европейските интернет потребители, сочат последните данни на XiTi Monitor.
През ноември делът на Internet Explorer възлиза на 59,5%, докато преди половин година браузърът на Microsoft държеше 64,5% от европейския пазар.
Неговият основен конкурент Firefox също отстъпва в последните месеци. Браузърът на Mozilla достигна своя пик през август, когато имаше 33%, но сега делът му е 31,1%. През март обаче Firefox имаше 29%, което означава, че за деветмесечен период браузърът е постигнал ръст.
Значим ръст, предвид неголемия си дял, бележи Opera. Браузърът е увеличил присъствието си в Европа от 3,3% през март до 5,1% през ноември.
В играта се намеси и новият браузър Chrome. През ноември приложението на Google заема 1,1% дял от пазара на браузъри.
По-рано този месец данни за световното разпределение на браузърите изнесе Net Applications. Най-популярният браузър Internet Explorer има 69,77% дял, следван от Firefox с 20,78%. Chrome с неговия дял от 0,83% изпреварва Opera, който има 0,71%.

Коментар